COMMUNICATIE 

Gedrag en Vaardigheden 

Google op communicatietraining en je vindt er duizenden. Maar voordat je weet welke communicatietraining bij jou of je team past, is het belangrijk  te weten wat je precies wilt bereiken. 

Ulteam Training vraagt door naar wat jou, je team of organisatie nou echt belemmert, of wat er voor zorgt dat de communicatie niet (altijd) optimaal verloopt. We formuleren een helder doel, want een duidelijk doel draagt bij aan de effectiviteit van de training.

Veel communicatietrainingen zijn gericht op het aanleren van vaardigheden. Denk bijvoorbeeld aan het geven van feedback, het voeren van slecht nieuws gesprekken of het omgaan met agressie. Vaardigheden aanleren zijn belangrijk, maar alleen met het aanleren en oefenen hiervan kom je er vaak niet.

Juist door naar het onderliggende gedrag te kijken, en hier inzicht in te krijgen, zorg je ervoor dat je de effectiviteit van je gedrag en communicatie echt kunt verbeteren.

Een ulteame communicatietraining 

  • is gericht op (onderliggend) gedrag

  • heeft een helder en duidelijk, vooraf afgesproken, doel

  • is gericht op de dagelijkse praktijk

  • haalt je uit je comfort-zone

  • heeft een goede mix tussen theorie, inzicht en oefenen

  • is leren en ontwikkelen in een ontspannen sfeer

Het belangrijkste in communicatie is horen wat er niet gezegd wordt 

© Tanja Geutskens Ulteam Training 06 21663883

  • LinkedIn Social Icon
  • Facebook App Icon
  • Twitter App Icon